Meat the team: Jerry Scheerman
1 juni 2023
Om te beginnen, kun je ons wat meer vertellen over jezelf en jouw rol binnen Iberdeli?
Ik ben Jerry Scheerman, 35 jaar oud en ik woon met mijn gezin in Rotterdam. Als ‘Verkoper Benelux’ ben ik verantwoordelijk voor de in- en verkoop van ons kwaliteitsvlees binnen deze regio. In mijn vrije tijd voetbal ik graag, ben ik regelmatig achter de barbecue te vinden en ga ik er graag op uit met mijn gezin.
Hoe ben je bij Iberdeli terechtgekomen?
Zo’n elf jaar geleden ben ik bij Iberdeli begonnen als chauffeur. Een vriend van mij liep stage bij Iberdeli en vertelde mij dat ze iemand nodig hadden. Ik greep de kans direct aan en heb tweeënhalf jaar met veel plezier als chauffeur en loodsmedewerker gewerkt.
Na een pauze van twee jaar waarin ik ergens anders heb gewerkt, werd ik gevraagd om als verkoopmedewerker terug te keren. De afgelopen jaren heb ik ontzettend veel mogen leren en met geweldige producten gewerkt.
Merk je dat de manier van verkopen de afgelopen jaren is veranderd? Zo ja, kun je dit kort toelichten?
Klanten zullen altijd op zoek blijven naar persoonlijk contact en service. Een opvallende verandering is echter wel de groeiende behoefte van klanten om via WhatsApp met ons te
communiceren. Klanten willen gemakkelijk toegang hebben tot verkoop- en klantenservice ondersteuning en WhatsApp biedt een directe en laagdrempelige manier om met hen te
communiceren.
Ben je zelf een carnivoor en welk stuk vind je het lekkerst?
Als enthousiaste barbecue-liefhebber geniet ik ervan om te experimenteren met vlees op de grill. Mijn favorieten zijn de brisket en de bavette. Het beste stuk vlees waar ik écht mijn bed voor uitkom? Dat moet de secreto van het Iberico varken zijn! Dit mooie vlees is boterzacht en rijk van smaak.
Tot slot, met welke collega zou je weleens een week willen ruilen en waarom?
Ik zou wel een dag willen ruilen met een van mijn collega’s Alex, Mike of Jelle. Zij zijn onze top chauffeurs die altijd met de mooiste verhalen terugkomen op kantoor. Het lijkt mij heerlijk om een week buiten de deur te werken en contact te hebben met de klanten. Uiteindelijk ben je toch het visitekaartje van het bedrijf.