Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord
Terug naar overzicht

Meat the team: Cristina González

4 oktober 2023

Om te beginnen, kun je ons wat meer vertellen over jezelf en jouw rol binnen Iberdeli? 

Ik ben Cristina González en zo’n acht jaar geleden kwam ik op het kantoor van Iberdeli werken. Destijds reed ik altijd vanuit Amsterdam, maar sinds een paar jaar woon ik met mijn gezin in Rotterdam en dat scheelt gelukkig behoorlijk wat reistijd. Op dit moment houd ik mij vooral bezig met de Marketing en Communicatie binnen Iberdeli. Dat wil zeggen dat ik ‘de socials’ onderhoud en samen met een andere partij kijk naar hoe we die het beste naar de Iberdeli-stijl kunnen vertalen.

In mijn vrije tijd ben ik vooral bezig met het entertainen van mijn eigen kinderen. Verder ben ik sportief aangelegd en heb ik sinds kort een passie ontwikkeld voor hardlopen.

Kun je ons wat meer vertellen over jouw connectie met Iberdeli en hoe je hier terecht bent gekomen? 

Oorspronkelijk ben ik bij Iberdeli op kantoor gaan werken om het administratieve gedeelte van de winkel Ibericus af te handelen. Ibericus is een delicatessenwinkel in Amsterdam. Hier worden Ibérico hammen en alle vleeswaren die van het Ibérico varken gemaakt worden, zoals salchichon, chorizo en lomo verkocht.

Deze winkel heb ik samen met mijn broer Paul in 2012 opgezet en ik heb hier een aantal jaren met veel plezier gewerkt. Na mijn eerste zwangerschap ben ik op het kantoor van Iberdeli terechtgekomen. Mijn stralende aanwezigheid werd zo gewaardeerd dat ze me daar het liefste wilden houden. Naast het werk voor Ibericus, ben ik Rogier gaan ondersteunen op administratief en financieel gebied bij Iberdeli. Tegenwoordig ontferm ik mij over de marketing en communicatie van Iberdeli.

Je hebt de groei van Iberdeli van dichtbij meegemaakt. Toch lijkt de warme bedrijfscultuur al die tijd behouden gebleven, hoe kun je dit verklaren? 

Iedereen is een product van zijn opvoeding. Zo ook Paul (en ikzelf uiteraard). Onze vader had zijn eigen bedrijf in de AGF-sector. Kenmerkend voor de bedrijfscultuur daar, was de laagdrempeligheid. Onze vader gaf iedere ochtend iedereen een hand. De mensen van de commerciële afdeling, de mensen van de administratie en ook de mensen in de loods. 

Dat heeft Paul overgenomen van hem. Hij is Iberdeli zelf begonnen en met de tijd kwamen er steeds meer mensen bij. Hard werken en vertrouwen zijn heel belangrijk, maar ook met elkaar om kunnen gaan als vrienden. Eerlijk en open zijn. We noemen het bij Iberdeli ook wel de 'kleedkamercultuur'. Hard op het veld, maar in de kleedkamer even goede vrienden en lolletjes kunnen maken. Zolang dat hand in hand gaat, behoud je een zeer hechte groep.

Op welke manier draagt de berichtgeving op social media bij aan het merk Iberdeli? 

Berichtgeving op social media is een online visitekaartje. Het geeft weer hoe je als bedrijf bent. Daarom is het heel belangrijk om dit goed te kunnen spiegelen. Wil je heel trendy en hip overkomen, stijlvol, of klassiek. Je kunt er alle kanten mee op. 

Via onze social media kanalen presenteren we ons brede productassortiment op een aantrekkelijke manier aan de doelgroep en voorzien we hen van waardevolle informatie over de producten. 

Daarnaast brengen we het reilen en zeilen op de werkvloer bij Iberdeli in beeld, middels diverse foto en video content. Op deze manier laten we zien hoe we als team samenwerken en dat Iberdeli een leuke plek is om te werken.

Tot slot, met welke collega zou je weleens een week willen ruilen en waarom? 

Met iemand van de commerciële afdeling! Ik heb zelf veel mogen verkopen in de winkel Ibericus. Vaak moest ik uitleg geven over het Ibérico product en mensen overtuigen om iets te kopen. Het contact met mensen vond ik erg leuk. Ik liet mensen iets proeven en blije gezichten gaven me dan een kick. Het mogen verkopen van mooie producten geeft veel voldoening. Dat laatste mogen ze natuurlijk doen op de commerciële afdeling en het liefst in zo groot mogelijke partijen!